Design głównie kojarzy się ze sztuką, grafiką czy architekturą. Choć wiele osób utożsamia go z pięknem, znajduje swoje miejsce także w biznesie. Takie określenie oznacza niestandardowe podejście do zarządzania i sprawdza się w wielu obszarach każdego przedsiębiorstwa.
Kim jest menadżer designu?
Nie bez powodu określenie to kojarzy się z twórczym, artystycznym myśleniem. W biznesie oznacza osobę, która potrafi wykorzystać kreatywne, projektowe myślenie w kreowaniu nowych rozwiązań dotyczących strategii przedsiębiorstwa. Jako menadżer, potrafi przejąć stery i koordynować pracę interdyscyplinarnego zespołu wdrożeniowego, ma badawcze podejście do analizowanych problemów i zaspokaja potrzeby klienta. Przedsiębiorstwo, produkt czy też usługa, nad którymi pracuje menadżer designu, wyróżniają się na rynku zarówno krajowym jak i międzynarodowym.
Zakres obowiązków menadżera designu jest szeroki. Do jego głównych celów należy realizacja procesu rozwoju nowego produktu czy towarzyszącej mu usługi, z udziałem projektanta wzornictwa.
Kto powinien zostać menadżerem designu?
Menadżerem designu może zostać każdy, kto posiada kreatywne i innowacyjne podejście do życia. Studia podyplomowe w Warszawie, specjalizujące się w tym kierunku, adresują go głównie do dwóch grup odbiorców:
- Designerów — w tej grupie znajdują się: projektanci, architekci, programiści, graficy, przedstawiciele studiów projektowych,
- Ludzi biznesu — czyli osoby mające na co dzień do czynienia z biznesem: dyrektorzy, menedżerzy, technolodzy, właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, studenci kierunków związanych z zarządzaniem i marketingiem, rozwojem nowego produktu czy technologią.
Jak zostać menedżerem designu?
Aby zostać menedżerem designu, należy zdobyć dyplom ukończenia Total Design Management w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Kierunek ten pozwala zrozumieć złożoność zagadnień i odnieść sukces. Jest skierowany głównie do osób mających doświadczenie w programowaniu, grafice, architektów i ludzi biznesu, zarządzających marką lub usług. Zajęcia prowadzone są przez cenionych managerów z doświadczeniem w aplikacji wzornictwa w firmach oraz uznanych projektantów wzornictwa przemysłowego posiadających liczne wdrożenia na polskim rynku. Są kreatywne, innowacyjne, opierają się na studiach przypadku (case studies) i pracy w multidyscyplinarnych grupach.