
Reklama zawsze odgrywała kluczową rolę w postrzeganiu świata przez ludzi. Każdy z nas pewnie miał w domu telewizje, później komputer i telefon, więc zawsze oglądaliśmy dużą ilość różnych reklam. Jak ktoś teraz zapyta Cię czy pamiętasz jakąś z nich, to wyciągniesz kilka ze swojej pamięci na 100%.
W tym momencie reklama jeszcze więcej wplątała się w codzienność i wpływa na podejmowane przez nas decyzje, nawet kiedy tego nie zauważamy. Trochę przeraża, prawda?
Wpływ natywnej reklamy na odbiorców
1.Zwiększenie zaufania i akceptacji przez klientów
Natywna reklama w naturalny sposób wtapia się w treści, związane z codziennym życiem klientem. Dlatego, że jest idealnie wpisana w kontekst, ludzie są skłonni w większym stopniu akceptować i ufać jej.
2.Dostosowanie do różnych platform
Taka reklama lepiej dostosowuje się do różnych platform (mediów społecznościowych i portali informacyjnych, blogów). Ze względu na to firmy mogą łatwiej dotrzeć do odbiorców.
3.Większe zaangażowanie
Natywna reklama jest bardziej dostosowana do preferencji klientów, co zwiększa uwagę i ich zaangażowanie. Treści, które są połączone z otaczającym kontekstem, zachęcają do interakcji i lepszego zapamiętania marki.
Efektywne natywne reklamy
- „Coke’s Happiness Truck” by Coca-Cola
Coca-Cola stworzyła serię filmów, które miały na celu zwrócić uwagę na produkcje marki. W nich czerwona ciężarówka rozdawała napoje i inne prezenty ludziom, nagrywając ich reakcje. Filmy były bardzo emocjonalne, pełne radości i szczęścia, więc doskonale pasowali do hasła firmy “Share a Coke, Share Happiness”.
- „The Lego Movie” by Warner Bros. and Lego
Firma Lego stworzyła cały film “The Lego Movie” do promocji swoich zabawek. On opowiadał fascynująca historię, pełną humoru i akcji. Film zachwycił zarówno dzieci jak i dorosłych, w ten sposób firma wzbudziła większe zainteresowanie i przyciągnęła dużo nowych klientów.
- Ford w National Geographic
Stworzyli filmy idealnie pasujące do treści na National Geographic o odkrywcach i innowatorach. Filmy byli stworzone za pomocą Ford i promowały tę markę. Więc firma kojarzyła się z odkryciami i innowacjami na rynku.
- „Women Inmates: Why the Male Model Doesn’t Work” – The New York Times i Netflix
Artykuł w The New York Times, promujący nowy serial na Netflix “Orange is the New Black”. W treści były przeanalizowane problemy kobiet w więzieniach, co perfekcyjnie wpisywało się w tematykę serialu i dawało ciekawą wartościową informację dla ludzi.
Jaka reklama będzie za 10 lat?
Reklama zawsze się zmieniała ze względu na trendy panujące na rynku, więc na pewno za 10 lat reklama bedzie wygladała zupelnie inaczej. I oto kilka trendów, które raczej wskażą na przyszłość reklamy.
- Mikro personalizacja
Ze względu na ciągły rozwój sztucznej inteligencji i Big Data reklamy będą coraz bardziej spersonalizowane i dostosowane do zainteresowań wąskich grup odbiorców. Będą też zmieniać się w czasie rzeczywistym, dostosowując treść na podstawie aktualnych danych o użytkowniku, takich jak jego nastrój, lokalizacja czy kontekst sytuacyjny.
- Reklama w AR i VR
Użytkownicy będą mogli “wypróbować” produkty w wirtualnej rzeczywistości lub zobaczyć czy będą pasować do otoczenia.
- Reklama oparta na danych biometrycznych i emocjonalnych
Firmy będą wykorzystywać analizę emocji i danych biometrycznych użytkownika, aby dostosować treści do stanu klienta. To może obejmować reakcje na podstawie mimiki twarzy, tonu głosu czy innych wskaźników emocjonalnych, zmieniając reklamę nawet w rzeczywistości.
W obecnych czasach, żeby rozwijać się w wybranej branży przedsiębiorca musi coraz bardziej zwracać uwagę na trendy reklamowe i jak najszybciej dostosowywać swoje kampanii do zmieniającego rynku. Reklama jest instrumentem, który naprawdę zmienił kulturę konsumpcji, zwiększył sprzedaż określonych produktów lub usług. Kampanie reklamowe zawsze będą kreować pragnienia i potrzeby konsumentów, wpływając na Twój styl życia i decyzje konsumenckie, nawet jeżeli tego nie zauważasz.
źródło: OneTrend Agencja Interaktywna