Type to search

Masaże tajskie jako dodatek do jogi

Life Med Motivational

Tajski masaż świetnie się sprawdza jako dodatek do ćwiczenia jogi. Aktywny charakter tego masażu i wspólne korzenie z systemem jogi powodują, że jest doskonałym wyborem dla joginów, zarówno tych początkujących jak i zaawansowanych.

Joga dla leniwych, czyli masaż tajski

Jeśli ćwiczymy lub ćwiczyliśmy kiedykolwiek jogę masaż tajski klasyczny powinien być bardzo znajomym doświadczeniem. W sieci salonów masażu tajskiego ThaiSun bardzo często można spotkać się z określeniem “joga dla leniwych”, które odnosi się właśnie do tajskiego masażu klasycznego. Zwrot ten to nazwa potoczna masażu tajskiego klasycznego i wziął się ze wspólnych korzeni jogi i masażu tajskiego oraz charakterystycznej dla tego zabiegu rutyny.

Otóż w masażu tajskim klasycznym możemy spotkać się z dużą ilością rozciągania oraz pół pozycji zaczerpniętych z jogi. Wszystkie ćwiczenia odbywają w systemie całkowicie pasywnym co oznacza, że nie wykorzystujemy do wykonywania ćwiczeń własnej siły, tylko masażystka za pomocą własnego ciężaru oraz siły wprowadza nas do konkretnych pozycji. Nasza jedyna aktywność w trakcie masażu tajskiego klasycznego sprowadza się do złapania masażystki za ręce. Takie podejście ma wiele zalet, jednak niewątpliwie największą z nich jest to, że osoby nierozciągnięte i nie ćwiczące jogi na co dzień mają możliwość skorzystać z dobrodziejstw tego wspaniałego systemu ćwiczeń. Joga ma to do siebie, że poprawia kondycję całego ciała, podobnie jak masaż tajski – usprawnia krążenie, pomaga z bólami mięśniowymi, poprawia naszą kontrolę i głębokość oddechu, a przede wszystkim relaksuje w wyjątkowo skuteczny sposób. Jeśli ćwiczymy jogę stale możemy zauważyć, że łatwiej nam się poruszać, lżej oddychać, a sytuacje stresowe stają się prostsze do opanowania. Pod wieloma względami masaż tajski klasyczny ma dokładnie takie same właściwości, dzięki czemu dla osób niećwiczących staje się doskonałym wyborem zastępczym.

Jeśli ćwiczę jogę, jak często powinienem korzystać z masażu tajskiego klasycznego?

Z masażu tajskiego klasycznego możemy korzystać nawet kilka razy w tygodniu. Bardzo często słyszymy w ThaiSun od osób, które wracają z Tajlandii że korzystały z masażu codziennie, ze względu na jego cenę i dostępność. Osoby ćwiczące jogę, ćwiczą ją zazwyczaj codziennie zaczynając i kończąc dzień sesjami rozciągającymi, a oprócz tego chodząc na zajęcia kilka razy w tygodniu. Jeśli intensywnie ćwiczymy jogę, z masażu tajskiego powinniśmy korzystać 3 do 5 razy maksymalnie w tygodniu. Masaż tajski klasyczny doskonale się sprawdza w dniach, w których nie uczestniczymy w naszych głównych zajęciach jogi, nie tylko jako zastępstwo, ale przede wszystkim terapia relaksacyjna. Dzięki temu możemy odprężyć się w pełni, korzystając przy tym z dobrodziejstw jogi w sposób pasywny.

Jeśli nie ćwiczymy jogi, a chcielibyśmy zobaczyć na czym polega system rozciągania w jodze, możemy skorzystać z masażu tajskiego klasycznego jako swego rodzaju wprowadzenia. Warto zaznaczyć jednak, że sam masaż klasyczny tajski nie pokaże nam bardziej zaawansowanych pozycji z jogi – samo doświadczenie masażu klasycznego tajskiego pozwoli nam poczuć rozluźnienie, które znane jest właśnie osobom ćwiczącym jogę. Doskonałym pomysłem natomiast jest rozpoczęcie ćwiczenia jogi jako rozwinięcie naszej rutyny masażu tajskiego. Połączenie tych dwóch dziedzin pozwoli nam na znaczące zmiany w naszym funkcjonowaniu. Dzięki temu skorzystamy w wyjątkowy sposób z masażu tajskiego klasycznego i jogi, osiągając szybciej dużo lepsze efekty.

W sieci salonów masażu tajskiego ThaiSun zawsze polecamy ćwiczenie jogi naszym gościom i nie tylko. Większość naszych tajskich masażystek, z zwłaszcza najbardziej doświadczone z nich, ćwiczy jogę i uznaje ją za niezbędne narzędzie w utrzymaniu kondycji oraz dobrego samopoczucia. Jeśli chcecie wiedzieć jak wykorzystać w pełni zalety masażu tajskiego klasycznego, zapytajcie swoją masażystkę o polecane ćwiczenia i jak często powinniśmy je wykonywać, aby wspomóc działanie masażu klasycznego tajskiego. Dla lepszej kondycji i samopoczucia warto poświęcić na rozciąganie przynajmniej 20 minut dziennie.

Źródło: https://thaisun.pl

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *