Type to search

Monitoring floty, a optymalizacja procesów w firmie kurierskiej

Firma Moto

Z roku na rok na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm kurierskich. Niektóre firmy działają lokalnie, oferują swoje usługi  tylko na terenie danego miasta lub regionu- inne działają międzynarodowo świadcząc swoje usługi klientom indywidualnym oraz firmowym. Są również kurierzy, którzy kładą szczególny nacisk na kontakt firma – firma. Zwiększa się nieustannie przepływ towarów między przedsiębiorstwami, internauci również coraz więcej korzystają ze sklepów internetowych.

Mówiąc o branży kurierskiej warto wspomnieć też o wciąż rozwijającej się branży e-commerce. W sieci możemy kupić wszystko – począwszy od butów, urządzeń RTV- AGD, aż po produkty spożywcze. Kurierzy mają “ręce pełne roboty”.Odpowiednie zarządzanie dostępną flotą w firmie kurierskiej i optymalizacja procesu realizacji zleceń to podstawa. Bardzo pomocna jest w codziennej pracy firm kurierskich platforma WEBFLEET. Nie tylko przyspiesza pracę przedsiębiorstwa, ale także usprawnia kontakt między kierowcami i przekazywanie sobie danych.

Platforma WEBFLEET – swobodne zarządzanie dostępnymi pojazdami

Platforma WEBFLEET usprawnia pracę każdej firmy kurierskiej – z pozycji platformy możemy sprawdzać i monitorować ile mamy obecnie pojazdów na stanie oraz wysyłać w trasę kolejnych kierowców. Platforma rejestruje na bieżąco takie dane jak: ilość zużytego paliwa, liczbę kilometrów, przebieg trasy, czas pracy i czas odpoczynku kuriera, ilość przystanków w trasie i adresy docelowe. To duży komfort i wygoda, zarówno z perspektywy tzw. operatora floty, jak i kierowcy. Kierowca będący w trasie może skupić się wyłącznie na prowadzeniu pojazdu i dostarczeniu paczki pod wskazany adres. Nie traci on czasu na wykonywanie raportów – spisywanie danych jest naprawdę czasochłonne.

Przejrzysta baza klientów podstawą w każdej firmie kurierskiej

Bardzo ważną rolę w każdej firmie odgrywa baza klientów – to na niej często opiera się funkcjonalność i sprawność realizacji zleceń. Dzięki platformie możemy zapisywać pełne adresy klientów firmy i partnerów biznesowych, z którymi współpracujemy. Możemy budować taką bazę i dzielić na poszczególne działy: stałych klientów, region kraju, w którym się znajdują. Dobrze zoptymalizowana baza pozwala na między innymi przypisywanie konkretnych kurierów do danego miasta, regionu – kurier odpowiedzialny za dany obszar dostarczy paczkę szybko i sprawnie. Będzie czuwał nad tym,aby przesyłka dotarła do klienta w nienaruszonym stanie i naprawdę bezpieczna.  Baza danych jest szczególnie ważna jeśli klientów firmy jest naprawdę dużo, a przedsiębiorstwo działa na arenie międzynarodowej. Poszczególne przesyłki można też podzielić ze względu na sposób płatności: przedpłatę, płatność przy odbiorze itd. Operator w firmie zajmujący się dyspozycją paczek ma wszystko “czarno na białym”.

Kompleksowe raporty realizacji

Poprzez platformę można nie tylko raportować przebieg trasy, ale także liczbę dostarczonych przesyłek z sukcesem. Kurier ma też znacząco ułatwiony kontakt z dyspozytorem – może w każdej chwili skontaktować w razie jakichkolwiek problemów z realizacją danego zlecenia. W aplikacji kurier ma zapisane wszystkie informacje odnośnie charakteru paczki, jej gabarytów, rozmiarów, wielkości, uwag dotyczących czasu i miejsca dostarczenia. Dobra komunikacja z kierowcą w firmie kurierskiej to podstawa.

Inspirowane: telematics.tomtom.com – rozwiązania telematyczne

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *